Bestaat je groep uit 7 of meer personen? Deel de groep dan op in groepjes van 3 à 4 personen. (Benoem hoeveel tijd je hiervoor neemt, kom daarna weer bij elkaar als gehele groep).
In de periode voor en rondom Pasen hebben we bewust stilgestaan bij het lijden, sterven en de opstanding van Jezus. In Jezus hebben wij het leven. Het leven is niet een abstract begrip, maar in en door de persoon van Christus. Die in Joh. 14:6 zegt: “Ik ben de Weg, de Waarheid en Het Leven.”. Tijdens de periode rondom Pasen heeft er in de kerk een groot houten kruis gelegen waarop je je naam kon schrijven. Wellicht heb je dit gedaan? Aan de voet van het kruis stond de Bijbeltekst: Galaten 2:20 Met Christus ben ik gekruisigd: ikzelf leef niet meer, maar Christus leeft in mij. Mijn leven hier op aarde leef ik in het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en zich voor mij heeft prijsgegeven.
Dat Christus in je leeft betekent dat er iets van je ego je ‘eigen ik’ gestorven is en dat Jezus Christus in je woont en levend maakt.
Uiteindelijk is het grote houten kruis met witte verf overgeschilderd en hangt nu in de Goede Herder Kerk. Elke keer dat we naar het kruis kijken mogen we onszelf eraan herinneren dat wij gestorven zijn aan onszelf en dat Christus in ons leeft.
Het is goed om daar ook nu bij stil te staan: