Bestaat je groep uit 7 of meer personen? Deel de groep dan op in groepjes van 3 à 4 personen. (Benoem hoeveel tijd je hiervoor neemt, kom daarna weer bij elkaar als gehele groep).
Het thema van dit jaar is ‘deel het leven’. Hoe kunnen we het leven delen? In het leven gaat het om God die de gever van leven is, van genade en goedheid. Je leven delen kan ver weg en dichtbij. Wanneer we vol van God zullen we daarover niet zwijgen, maar mogen we delen van datgene dat we zelf ontvangen hebben. Hoe je je geloof deelt kan voor iedereen anders zijn.
Vragen:
- Hoe ben je (persoonlijk) aan de slag gegaan met het jaarthema ‘deel het leven’ ?
- Ben je gegroeid in het leven delen? Kan je hier iets over vertellen?
Stel je mag kiezen, waar spreek je het makkelijkste (of juist het liefste) over:
- Max Verstappen of een andere sporter/beroemd persoon
- De boodschappen/ het weer
- Het nieuws
- Roddels
- Je werk
- Je hobby
- Over Jezus
Waar is je hart vol van en stroomt je mond van over?
Of andere insteek: Stel dat we jouw omgeving (familie, vrienden, collega’s zouden vragen): “Waar is hij of zij vol van en stroomt zijn/ haar mond van over?”
Wat zouden zij dan zeggen?
- Wanneer heb je voor het laatst met iemand die geen christen is gesproken over Jezus? Of het leven gedeeld, ook in woorden?
- Hoe kan je het praktisch maken om het geloof te delen op een manier dat bij je karakter en omgeving past? Wat kunnen anderen hierin betekenen?
Missie als groep
Als thuisgroep kan je je verbinden met iemand die de keuze heeft gemaakt om het geloof te delen. Ook uit onze gemeente zijn missionaire werkers de wereld uitgegaan om mensen te bereiken met het Evangelie. Als gemeente zijn we betrokken met diverse missie (lokaal en internationaal). Veel missionaire werkers hebben hun ‘veilige leven’ achtergelaten en hebben gehoor gegeven aan de opdracht om in en door de kracht van de Heilige Geest de grote opdracht van Jezus uit Mat. 28:18-20 uit te dragen. Het is goed om deze mensen te steunen en te bemoedigen.
- Heb je als thuisgroep al een missionaire werker die jullie steunen? Zo niet wie kan jij steunen?